سیاره ترفند ها

بهترین ترفند های روزمره

سیاره ترفند ها

بهترین ترفند های روزمره

روش های کندن سوختگی از کف قابلمه و تمیز کردن قابلمه سوخته

کندن سوختگی از کف قابلمه و تمیز کردن آن می تواند با روش های مختلفی صورت بگیرد. البته بسته به نوع سوختگی و مواد موجود در آن، ممکن است روش های مختلفی موثرتر باشند.  
  1. با استفاده از اسیدها:
    • اگر سوختگی از نوع معمولی و چربی هایی که در آن سوخته است، می توانید از اسیدهایی مانند استفاده کنید. اسید استفاده از است انواع اسیدهای طبیعی مانند خلال، اسید لیمو، یا سرکه. اسیدها می توانند کربناتها را حل کرده و کمک کنند تا سوختگی جدا شود. برای استفاده از این روش، قابلمه را با اسید مورد نظر پر کنید و بگذارید مدتی قرار بگیرد. سپس با اسفنج یا پارچه نرم، آن را تمیز کنید.
  2. با جوشاندن:
    • گاهی اوقات، جوشاندن آب در کف قابلمه به مدت زمان طولانی می تواند به جدا کردن سوختگی کمک کند. این کار می تواند سوختگی را لطیف تر کند و پس از آن، با یک اسفنج یا برس نرم می توانید آن را تمیز کنید.
  3. با استفاده از خلوص دار کردن:
    • استفاده از خلوص دهنده های قوی می تواند در تمیز کردن سوختگی کمک کند. این مواد معمولاً در بازارها یافت می شوند و برای تمیز کردن سطوح سوخته یا سخت تر مفید هستند.
  4. استفاده از مواد طبیعی مانند سیکلوسیلیک اسید:
    • این ماده یکی از اسیدهای طبیعی است که می تواند در تمیز کردن سوختگی های سخت کاربرد داشته باشد. اما باید با احتیاط و دقت بالا استفاده شود.
  5. استفاده از ماکروویو:
    • ممکن است بخواهید قابلمه را درون ماکروویو بگذارید. گرمای ماکروویو می تواند کمک کند تا سوختگی جدا شود، اما این روش ممکن است به دلیل گرما و فشار، قابلمه را بدون خطر نیز خراب کند، بنابراین باید با احتیاط انجام شود.
هر کدام از این روش ها نیازمند احتیاط و توجه به جزئیات خاصی است. همچنین قبل از استفاده از هر ماده ای برای تمیز کردن، بهتر است توصیه های تولید کننده قابلمه را بررسی کنید تا از صحت و امنیت استفاده از آن مطمئن شوید.     برای قابلمه های سوخته روی:
  1. قابلمه های سوخته روی کربناته یا سوختگی های چربی:
    • اولین روش می تواند استفاده از خلوص دهنده های خاص برای تمیز کردن سطوح سوخته باشد. این خلوص دهنده ها معمولاً در بازارها یافت می شوند و می توانند به خوبی سوختگی های چربی را تمیز کنند.
  2. استفاده از خلوص دهنده های طبیعی مانند سرکه یا خلال:
    • می توانید سطح سوخته را با استفاده از سرکه یا خلال پاک کنید. این مواد اسیدی هستند و می توانند به خوبی برخی از سوختگی های چربی را حل کنند. قبل از استفاده، بهتر است یک آزمایش کوچک روی یک نقطه کوچک از سطح انجام داده شود.
برای قابلمه های سوخته با پوشش تفلون:
  1. استفاده از خلوص دهنده های ملایم:
    • در صورتی که پوشش تفلون سوخته باشد، بهتر است از روش های ملایمتر استفاده کنید. از موادی مانند آب گرم و مایع ظرفشویی ملایم یا اسیدهای طبیعی مثل خلال و سرکه استفاده کنید.
  2. استفاده از خمیر خلال و سرکه:
    • یک خمیر از خلال و سرکه باهم تهیه کرده و روی سطح سوخته قرار دهید. این مخلوط می تواند به خوبی به تمیز کردن سطح پوشش تفلون کمک کند.
برای قابلمه های چدن:
  1. استفاده از زغال چوبی یا سدیم بی کربنات:
    • این مواد می توانند به خوبی به تمیز کردن سوختگی های چدن کمک کنند. می توانید با استفاده از زغال چوبی یا سدیم بی کربنات (بیکربنات سدیم) سطح را تمیز کنید.
  2. استفاده از روش های طبیعی مانند خلال و سرکه:
    • خلال و سرکه همچنین می توانند به تمیز کردن قابلمه های چدن کمک کنند. با استفاده از یک مخلوط خمیری از این دو، می توانید به خوبی سوختگی های چدن را تمیز کنید.
بهتر است قبل از استفاده، هر روشی را که می خواهید امتحان کنید، روی یک نقطه کوچک و پنهانی از قابلمه بررسی کنید تا از اثرات جانبی یا آسیب به سطح مطمئن شوید. همچنین برای انواع مختلف قابلمه، توصیه های سازنده آن ها نیز مهم هستند.